اطلاعاتی درمورد ساعت
اطلاعاتی درمورد ساعت

اطلاعاتی درمورد ساعت

انتخاب ساعت مناسب برای مچ دست شما

  همه ما در سال ۹۶ باید به این آگاهی دست یابیم، که یک روش و راهکار مشخص انتخاب لباس برای همه افراد، ایده‌آل نیست و نخواهد بود. فراگرفتن این که برطبق شکل و فرم بدن خود لباس بپوشیم. برای دستیابی به استایلی زیباتر و شکیل‌تر بسیار حیاتی است. دقیقاً همان‌گونه که یک تی‌شرت بلند، مناسب هر قد وقواره‌ای نیست، دلیلی هم وجود ندارد که یک ساعت ۴۸ میلی‌متری برند، آن هم از جنس طلا، به دست هر کسی زیبا به نظر برسد

Image result for ‫ساعت‬‎

 شاید این حرف تکراری شده است، اما همه ما در سال ۹۶ باید به این آگاهی دست یابیم، که یک روش و راهکار مشخص انتخاب لباس برای همه افراد، ایده‌آل نیست و نخواهد بود. فراگرفتن این که برطبق شکل و فرم بدن خود لباس بپوشیم. برای دستیابی به استایلی زیباتر و شکیل‌تر بسیار حیاتی است. دقیقاً همان‌گونه که یک تی‌شرت بلند، مناسب هر قد وقواره‌ای نیست، دلیلی هم وجود ندارد که یک ساعت ۴۸ میلی‌متری برند، آن هم از جنس طلا، به دست هر کسی زیبا به نظر برسد. از آن جایی که دنیای ساعت‌ها، از دیگر اقلام پوشیدنی، متمایز است، از بهترین کارشناسان این حوزه کمک گرفتیم، تا در انتخاب یک ساعت به روز و مناسب ما را یاری دهند.


  ساعت مچی مناسب برای مچ‌های بسیار لاغر و باریک


 شکی نیست که خرید ساعتی که اندازه‌اش، متناسب با سایز مچ شما نیست، اقدام هوشمندانه‌ای نیست. اریکا ردگریو، از دنبال‌کنندگان این صنعت، اعتقاد دارد که: « مردانی که اندام ظریفی دارند و به تبع آن، مچ دستشان باریک‌تر از معمول است، ساعت‌های با عرض زیاد، ظاهر آن‌ها را به هم می‌ریزد. این نوع ساعت‌ها وقتی توسط چنین افرادی پوشیده می‌شوند، حتی بزرگ‌تر از حد نرمال به چشم می‌آیند و منظره خوشایندی را ایجاد نمی‌کنند.» « به دنبال ساعت‌هایی با قطر ۳۶ میلی‌متر باشید. ممکن است خیلی نزدیک به آن چه دیگران می‌پوشند نباشد، اما همان طور که کت و شلوار خود را کوچک‌تر از بقیه می‌خرید، ساعت‌تان نیز می‌بایست هماهنگ با اندام شما باشد.» اریکا اضافه می‌کند: « فراموش نکنید که میان ساعت مردانه و زنانه تفاوت بسیاری وجود دارد. پس نباید سبک‌هایی را انتخاب کنید، که متمایل به انواع مدل‌های ساعت زنانه یا بچه‌گانه باشند. ساعتی را بخرید که جلوه مردانه داشته باشد، اما در ابعادی کوچک‌تر.»





ساعت مچی مناسب برای مچ‌های نسبتاً باریک و لاغر 

 برای افرادی که اندازه مچ آن‌ها بزرگ‌تر از دسته قبل است، اما نه به اندازه مردان قوی هیکل، اریکا پیشنهاد می‌کند که بند ساعت را مثل مدل قبل، انتخاب کنند، اما صفحه ساعت را از لحاظ سایز ارتقاء دهند

. « یک عرض ۳۸ تا ۴۰ میلی‌متری برای‌شان ایده‌آل است. باید مواظب باشند که اندازه بند ساعت، بیشتر از ۷-۸ میلی‌متر نشود، زیرا باعث این خواهد شد که ساعت استایل‌تان را خراب کند.» 

در کنار این نکات، دقت به نوع و جنس بند ساعت ارزش صرف زمان مربوطه را دارد. ساعت‌های کوچک‌تر بیشتر با بند‌های چرمی یا پلاستیکی هماهنگ هستند، زیرا به طور عمومی این بند‌ها عرض کمتری دارند، و تناسب خوبی را با صفحه ساعت شما به وجود می‌آورند.





ساعت مچی مناسب برای مچ‌های متوسط

 اگر به قدر کافی خوش‌شانس باشید که در این دسته قرار داشته باشید، طیف گسترده‌ای از گزینه‌ها پیش روی شماست. اما هنوز هم قوانینی هستند که باید از آن‌ها تبعیت کنید. 

«درست همانند مچ‌های کوچک‌تر، نباید اندازه و سایز صفحه نمایش ساعت را بزرگ کنید. یک مچ با اندازه متوسط هم چنان مناسب ساعت‌های درشت و غول پیکر نیست.» اریکا ادامه می‌دهد: «بهتر است محتاط باشید و حوالی ۴۰ میلی‌متر، قطر ساعت‌تان را در نظر بگیرید.»

 « اما انتخاب‌های شما از آن نظر بیشتر شده‌اند، به طوری‌که می‌توانید بند‌های فلزی را هم به دست خود ببندید. این نوع بند‌ها شیک‌تر هستند، و هماهنگی ایده‌آلی با اندازه مچ‌هایتان برقرار می‌کنند.»




ساعت مچی مناسب برای مچ‌های پهن 

 در ابتدا باید نکته‌ای را برای شما روشن کنیم: داشتن مچ‌های پهن و عریض به این معنی نیست، که می‌توانید هر نوع ساعتی را بپوشید.

 «در دام انتخاب ساعت‌های صرفاً بزرگ گیر نکنید. خیلی از مردان، تنها به دنبال خرید بزرگ‌ترین ساعت‌های بازار هستند. در حالی که اندازه بیشتر، لزوماً استایل فرد را بهبود نمی‌بخشد.»

 بهتر است به سراغ ساعت‌هایی با قطر ۴۲ میلی‌متر بروید. این اندازه هم فضای کافی را برای نمایش اطلاعات اضافه، در اختیار‌تان قرار می‌دهد و هم، ریسک بد‌تیپ بودن را تا حد زیادی کاهش خواهد داد. «درست است که می‌توان ساعت‌های بزرگ‌تری را انتخاب کرد، اما دلیلی ندارد این کار را به شکلی افراطی انجام دهید.»




منبع: chibepoosham

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.